Kielet

2. Minäkö epätasa-arvoinen?

Arvioitu aika materiaalin läpikäymiseen

Arvioitu työskentelyaika kysymyksiin

10:14
20:00

Opimme virheistämme

Videolla esitellään, miten sukupuolitietoisuus voi kehittää pedagogiikkaa. Kyse ei niinkään ole oikeasta ja väärästä tavasta opettaa. Videolla annetaan käytännön esimerkkejä stereotyyppisten ajatusten tunnistamisesta ja siitä, kuinka voidaan konkreettisesti asiassa edetä perheiden kanssa.

 

Kysymyksiä pohdittavaksi:

  • Millaisissa tilanteissa olet havainnut vahvistavasi sukupuolistereotypioita?
  • Miten perheet tulisi kohdata, jotta kaikki tuntisivat itsensä tervetulleiksi? Mieti moninaisia perheitä.

 

04:14

Syntymäpäiväkeskustelu päiväkodissa

Syntymäpäivien järjestäminen on yleistynyt lasten keskuudessa ja kutsujen lähettämiskäytäntöihin liittyy eriarvoistavaa vallankäyttöä. Kasvattajat voivat keskustella lasten kanssa ja sopia yhteisiä käytäntöjä, joilla estetään eriarvoistaminen.

 

En bild av en liten planta med tre löv som påvisar att det finns en länk till ett material om man klickar här

Keskustelu syntymäpäiväjuhlista (PDF).

Arvioitu lukuaika minuutteina 06:00

 

Oppimisen tueksi:

Onnea, olet juuri suorittanut toisen luvun loppuun! Taputa itseäsi olkapäähän ja palkitse itsesi. Opiskellessasi yksin voi olla vaikeaa säilyttää motivaatio. Etsi siis opiskelukaveri, jonka kanssa voit keskustella sisällöstä ja jonka kanssa voitte tukea toisianne uuden opiskelussa. Älä painosta itseäsi liikaa, vaan jätä tilaa pohdinnalle. Selviät materiaalista parhaiten asettamalla itsellesi opintosuunnitelman, jossa esimerkiksi luet luvun viikossa leväten aina viikon ennen siirtymistä seuraavaan. Tämä on kuitenkin yksilöllistä, joten mieti hetki, kuinka opit itse parhaiten ja tee itsellesi henkilökohtainen oppimissuunnitelma.

Jatka seuraavaan lukuun painamalla tätä linkkiä (Luku 3: Johdanto)


 

suomi
Chapter: 
ylös
386 users have voted.
Ylös ↑