Arvioitu aika materiaalin läpikäymiseen |
05:50 |
Johdanto
Luvussa 3 Tasa-arvoinen kohtaaminen käsitellään sitä, mitä seurauksia sukupuolten stereotyyppisellä kohtelulla on ja miten omaa toimintaa voi oppia havainnoimaan ja korjaamaan. Oleellista tässä ei ole virheet vaan sen havainnoiminen, miksi jotkut tilanteet toimivat lasten kanssa ja mihin tilanteisiin tulisi kehittää uusia menetelmiä. Tämä prosessi auttaa kehittämään sukupuolten tasa-arvoa tukevia rakenteita ja prosesseja.
Päiväkodinjohtaja Kati Costiander ja erityislastentarhanopettaja Vera Tarvonen pohtivat, millä tavoin henkilökunnan toiminnan kuvaaminen voi sekä pelottaa että jännittää kuvattavia henkilöitä.
![]() |
01:50 |
Soveltava tehtävä
Ensialkuun kohtaamistilanteita lasten kanssa voi tutkia ottamalla avuksi paperia ja kynän, ja sen voi tehdä jo heti huomenna!
![]() |
Lasten vastaanottaminen aamuisin (PDF). |
![]() |
04:00 |
suomi
Chapter: