Arvioitu aika materiaalin läpikäymiseen |
12:32 |
Johdanto
Luvussa 4 Kuka saa tilaa? käsitellään sitä, millaisia kuvia, kertomuksia ja käsityksiä lapsille välitetään tytöistä ja pojista, naisista ja miehistä sekä millaisia mahdollisuuksia päiväkodin toiminta luo sukupuolen moninaisuudelle. Tästä syystä meidän tulee tarkastella toimintaa sukupuolitietoisesti eli niin sanotusti sukupuolisilmälasien kautta. Vasta sen jälkeen tiedämme millaista ja miten toimintatilaa on jaettu.
Tutkija ja projektipäällikkö Leena Teräs selittää tarkemmin mitä sukupuolisilmälasit tarkoittavat tasa-arvotyössä.
![]() |
00:32 |
Soveltava tehtävä
Tasa-arvon edistämisen pohjana, kasvattajien ja myös lasten kanssa, voi käyttää esimerkiksi lasten oikeuksien sopimusta.
![]() |
Sukupuolinäkökulma YK:n lapsen oikeuksien sopimukseen (PDF). |
![]() |
12:00 |
suomi
Chapter: