Kielet

5. Häirintä ja kiusaaminen

Arvioitu aika materiaalin läpikäymiseen

06:16

Johdanto

Luku 5 Häirintä ja kiusaaminen käsittelee ristiriita- ja kiusaamistilanteita ja niihin kytkeytyvää levottomuutta ja pahoinvointia.

Maria Stoor-Grenner, joka toimi projektipäällikönä Folkhälsanin Daghem utan mobbning- projektissa vuosina 2009—2010, kertoo tilanteesta, jossa lapsi tuli epäreilusti kohdelluksi sukupuolensa takia.

 

02:16

Soveltava tehtävä

Oulun yliopiston nais- ja sukupuolentutkimuksen ALLiES -projekti (vuosina 2010—2011) keskittyi väkivallattomuuden, turvallisuuden ja tasa-arvon edistämiseen esikouluissa ja kouluissa. Projekti sai rahoituksen EU:n Daphne –ohjelmasta. ALLiES kehitti työkalun lasten päivittäisen tunnetason seurantaan, jotta kiusaamiseen ja väkivaltaan voitaisiin puuttua jo varhaisessa vaiheessa yhä tehokkaammin.

 

Kuva pienestä kasvista, jonka kolme lehteä osoittavat lisämaateriaalia, johon pääsee klikkaamalla tästä.

ALLiES eGUIDE — Teachers' and Parents' Allience for Early Violence Prevention in Pre-school. (2012).
Smiley tunnemittari (sivusto, noin kaksi sivua).
Oulun Yliopisto.

 

 

 

Arvioitu lukuaika minuutteina 04:00

 

Chapter: 
ylös
229 users have voted.
Ylös ↑